Khamis, 12 Ogos 2010

Agar-agar Oreo










Bahan-bahannya:
1. 1/2 pack agar-agar strip (boleh juga pakai instant jelly powder)
2. 2-3 cawan air (cawan aku 200ml)
3. Oreo crumb (remove cream)- qty terpulang
4. 5-6 sudu besar gula
5. 2 cawan fresh milk
6. 2 sudu besar choco powder (aku pakai vochelle psl itu je yg ada kat umah)-bancuh dgn air suam dlm 2 sudu besar


Cara-caranya:
1. Masak agar-agar dgn air
2. Masukkan gula
3. Masukkan oreo crumb dgn susu segar
4. Masukkan choco powder
5. Kacau dan angkat dari api
6. Masukkan dlm acuan jeli yg comel2 atau masuk je dlm loyang besag
7. Sejukkan dulu dan baru masuk dalam fridge
8. Sedia untuk dihidangkan



















































































4 ulasan:

  1. azni aku besa buat cmm nih... tp aku x guna oreo aku guna biskut tiger yg bulat2 tuh.. hehehehe

    BalasPadam
  2. aku dah try semalam..tapi aku bubuh oreo sampai satu peket...so jadilah kaler hitam pekat..hehehhehe

    BalasPadam
  3. sue..aku tak pernah buat pun before this ahaha..ni pun tetiba aku tgk biskut oreo irsa tersadai so aku rembat je la ehehe

    sone...weh ni dah dikira biskut oreo bubuh agar2 bukan the other way round. tapi kalau sapa2 suka oreo suka la kot..aku buh dlm 6pcs kot..so pas dah remove cream kira ada dlm 12 keping biskut laa..

    BalasPadam
  4. hahahahahha...banyak gila aku buh..sebab tu malu nak amik gambaq buh entry...hahahahahhaha...takpa..at least percubaan pertama menjadi lah kan...muakakakakka

    BalasPadam